Cu ce se mănâncă Revenue Managementul

26.01.2021

Înainte de a începe a vorbi despre instrumentele necesare desfășurării activității de Revenue Management trebuie să ne amintim ce înseamnă acesta:

Modul de a vinde orice produs (camere, scaune, cireșe etc.) la prețul corect, la momentul potrivit, către clientul perfect.

Tehnica de Revenue are o serie de elemente care împreună trebuie sa aducă un singur rezultat: VENITURI sau CĂȘTIGURI.

Calendarul, Forecastul și Istoricul sunt cele mai importante instrumente ale unui bun Revenue Manager. Să le luam pe rând:

     CALENDARUL

Înseamnă adunarea tuturor datelor ce indică variațiile gradului de ocupare sau al cererii pe o perioadă sau anumită zi. Vorbim despre Date cu eveniment, RevPar, IMO, ADR, Nesting, Rpt și Rpo, Pick Up și Cancellation Policy.

Date cu Eveniment, ne referim la orice zi din an cu un eveniment important care se repetă regulat, ciclic sau chiar ocazional, motive care adună interes și măresc cererea. Spre exemplu sunt acele festivităti locale sau naționale, religioase sau politice, concerte sau târguri. Toate aceste evenimente trebuie să implice o abordare tarifară diferită, adică tarife mai mari.

IMO sau indicele mediu de ocupare, ne ajută să stim care a fost gradul de ocupare în ultimii 2 sau 3 ani (mai ales in acești ani cu COVID).

REVPAR - Revenue par Available Room sau profitul tuturor camerelor disponibile, unul dintre cele mai folositoare date.

ADR - Average Daily Room sau profitul camerelor vândute, alta dintre cele mai folositoare date.

RPT - Refuz pt Tarif sau când camera nu se vinde din cauza prețului prea mare. 

RPO - Refuz pt Ocupare  sau când toate camerele sunt vândute la data cererii. În Romania cele mai multe hoteluri sau pensiuni vând la prețuri mici toate camerele cu mult înainte de data, deci profitul are de suferit.

Nesting - permite segmentarea preventivă a ofertei în funcție de cererea din anii trecuți, deci este nevoie de o corectă utilizare a datelor istorice și de cunoașterea pieței.

Pick Up - nu este altceva decât viteza cu care se vând camerele intr-o anumită data, ex: pt 20.10.2021 am primit 9 rezervări.

Cancellation Policy - corecta gestiune a termenilor de anulare sau neprezentare (no show).

          FORECAST 

Ce este un Forecast? Este un calendar unde adunăm toate datele despre gradul de ocupare si urmărim rezervările. Cum? Analizând tendința gradului de ocupare si al pick up-ului pt fiecare dată din calendar, putem mări sau eventual scădea prețul camerei, în baza tendinței istoricului anului precedent.

Punctul de plecare pt a mării gradul de ocupare și implicit profitul este Planningul. Ce este acesta? Putem spune o foaie Excel, unde adăugam zilele fiecărei luni, tipurile de camere, camerele vândute, camerele nevândute, ADR si RevPar din anul trecut, toate acestea în funcție de fiecare singură zi.

         ISTORIC

Istoricul reprezintă toate datele de mai sus, ținute an de an, pt a putea cele mai corecte decizii la nivel tarifar, mărind astfel considerabil profitul.

Cheia de bază rămâne adaptarea comercială, tarifară, de distribuție și de marketing, tendințe de piață, și la noile obiceiuri ale turiștilor, doar așa putem descoperi nevoile care se schimbă în timp și care sunt adesea diferite.


Nu uita că poți cere oricând un check up GRATUIT pt a vedea care este tendința hotelului sau pensiuni tale. Contactează-mă!